• Novinky

          • Ako sme písali na Deň husieho brka
            • Ako sme písali na Deň husieho brka

            • Vo štvrtok 15. júna od 10.00 prišli aj naši rodičia, aby s nami strávili zaujímavú hodinu plnú aktivít s písaním. Písali sme husími brkami a redisperami, ktoré sme namáčali do kalamára s tušom a atramentom. Prijali sme výzvu Cirkevnej základnej školy Narnia Bratislava, tak ako mnoho ďalších škôl na Slovensku a zapojili sme sa do akcie s názvom Deň husieho brka. Prišli nás podporiť aj naši rodičia, ktorí už podpísali Petíciu za slobodu v písaní. Ráno boli pri vchode pripravené tabule, na ktoré mohol každý  napísať nejaký odkaz.

              Mnohí z nás vedeli písať paličkovým písmom ešte skôr, než sme nastúpili do školy. Potom sme sa naučili písať písmom, ktoré sa volá Comenia Script. Máme s ním dobré skúsenosti a vieme, že sa možno budeme musieť naučiť písať písmom, ktorým sa učili písať aj naši rodičia a ich rodičia... Nebudeme mať už na výber. Vieme, že to trápi našich učiteľov, rodičov a trápi to aj nás. My sme zvedavé deti a sme zvyknuté, že sa môžeme samé rozhodovať a naši učitelia nás v tom podporujú. Nechceme, aby nám niekto prikazoval, ako máme písať. Preto sme aj na dvore našej školy písali odkazy, že chceme Comeniu Script a slobodu v písaní http://slobodavpisani.sk/. Keď sa budeme chcieť naučiť písať písaným spojitým písmom, tak sa to naučíme.

              Comeniu Script sa na našej škole učíme už od prvej triedy. Zvládame ho veľmi dobre a s inými typmi písma sa stretávame na výtvarnej výchove.

              Stále veríme, že sa nájde riešenie, aby sme mohli Comeniou písať aj naďalej a aj noví prváci, ktorí prídu do školy v septembri.

              Chceme byť pripravení do života, uplatniť sa v živote a sami si vybrať, kam budeme smerovať. Nechceme, aby nás niekto brzdil, ale potrebujeme podporu v tom, čo chceme robiť.

              Máme šikovných učiteľov, ktorí vedia, čo je pre nás dobré.

              Vieme, že v septembri sa môže všetko zmeniť a pre nás to znamená, že nebudeme môcť písať Comeniou Script.

              Deň husieho brka sme pochopili ako šancu dať všetkým najavo, že s rozhodnutím ministerstva školstva nesúhlasíme. Niečo je v rukách rodičov a učiteľov, ale aj my sme pochopili, že ak sa zapojíme, tak dáme najavo svoj nesúhlas.

              Prišli medzi nás aj reportéri a novinári http://hnonline.sk/slovensko/978215-ziaci-a-ucitelia-bojuju-za-slobodu-v-pisani-vraciame-sa-o-85-rokov-spat-kritizuju, pretože sa chceli pozrieť na to, ako strávime Deň husieho brka.

              Dúfame, že sme podporili slobodu v písaní, ktorú nám a ostatným školám nikto nevezme.

          • Deň Zeme
            • Deň Zeme

            • Ku príležitosti  Dňa Zeme, ktorý bol 22.4., sme sa rozhodli skrášliť okolie našej školy. A tak sme sa vybrali s farbami na školský dvor a namaľovali rôzne hracie prvky- terč, abecedu, plochu na skákanie, stovkovú tabuľku. A môžeme sa cez prestávku hrať! :-) Fotky si môžete pozrieť vo fotogalérii.

          • EÚ na hodinách etickej výchovy a slovenského jazyka
            • EÚ na hodinách etickej výchovy a slovenského jazyka

            • Pri príležitosti 60. výročia podpísaní Rímskych zmluv sme sa dnes venovali Európskej únii. Deti si na spoločnej pohybovej aktivie vyskúšali, že musia brať na seba ohľad, rýchlejší na pomalšieho, inak by nedosiahli spoločný cieľ. Spätná reflexia nás priviedla k zaujímavým poznatkom o spolunažívaní nielen v triede. K štátom na mape sme priraďovali názvy. Zistili sme, že 28 štátov je zatiaľ v EÚ. Spolupráca môže mať svoje výhody, ale i nevýhody. Na mape mysle sme si ukázali, aké pocity v nás vzbudzuje slovo VOJNA. Pozreli sme si video so skladbou Óda na radosť, prečítali zjednodušený text hymny EÚ a pracovali s ním. Za úlohu dostali deti prečítať text rodičom a vybrať vetu, ktorá ich zaujala a zistiť prečo.

          • Čitateľský klub Včiel - Posledné slovo patrí mne
            • Čitateľský klub Včiel - Posledné slovo patrí mne

            • Včelie ihrisko - názov čitateľského klubu Včiel. Čítať sa dá aj s touto aktivitou Posledné slovo patrí mne. V kruhu sme si najprv zopakovali pravidlá tichého čítania. Potom sme 15 minút čítali na mieste, kde je nám príjemne. Keď žiak prečíta vetu, ktorá sa mu zapáči, zapíše si ju počas čítania do zošita. Pripravený tulivak bol pre žiaka, ktorý bol náhodne vylosovaný. Sadol si do "kresla" a prečítal vetu, ktorú si zapísal. Postupne vyvoláva deti, ktoré hovoria, prečo si žiak zapísal práve túto vetu. Ako sa pri nej cítil? Poďakuje sa za odpoveď a nakoniec ... Posledné slovo patrí mne! Žiak povie, ako sa cítil pri prečítaní vety, prečo si ju vybral. Ostatní mu zatlieskajú a už je len ticho :-) však posledné slovo patrí jemu. Tak sa vystriedajú 4-5 žiaci. Deti vyjadrujú pocity druhých, navzájom sa počúvajú, precvičia si písanie a čítajú svoju vlastnú knihu.

              Fotky sú vo fotogalérii.

          • Deň pred vysvedčením
            • Deň pred vysvedčením

            • Vysvedčenie dostanú deti až zajtra. My sme sa na tento slávnostný deň pripravili už dnes. Pri práci na stanovištiach a následnej reflexii sme si dokázali, že slovné hodnotenie nám povie ďaleko viac ako známka. Hodnotili sme slovným hodnotením a známkou spoluprácu v troch predmetoch: matematike, slovenskom jazyku a prvouke. Zhodli sme sa, že zajtra bude slávnostný deň a všetci sa slávnostne oblečieme. Teším sa na Včely v sukničkách a košielkách Deň pred vysvedčením  - Obrázok 1

          • Blokové vyučovanie - KOSTRA
            • Blokové vyučovanie - KOSTRA

            • Téma z prvouky Kostra sa prelínala celý vyučovaním. Začali sme pozeraním videa s príbehom zo školy, kde sa žiaci učili jednotlivé kosti kostry pomocou pesničky. V skupinkách sme diskutovali o príbehu z videa a potom spoločne zdielali postrehy. Rozprávali sme sa o funkcii kostry, pozerali obrázky kostry, rentgenového snímku a upozornili sme na dôležitosť športovania a zdravej stravy pre správny vývoj kostí. V druhej časti vyučovania si každý vybral z piatich aplikačných úloh tú, ktorá mu najviac vyhovovala. Napríklad: 1. vytvor z vatových tyčiniek kostru a popíš ju. 2. Zlož básničku/pesničku, kde v rýmoch použiješ názvy jednotlivých kosti a  zaspievaj ju s doprovodnými nástrojmi. 3. Napíš príbeh (minimálne 15 viet) o kostre......Potom sme svoju prácu prezentovali a hodnotili. Na záver žiaci vytvorili zo svojich tiel jednu jedinú kostru. Ako to vyzeralo? Pozrite na fotky vo fotogalérii.

            • Životná zručnosť SPOLUPRÁCA

            • Ako je dôležitá v živote človeka spolupráca? Potrebujeme vynikajúcich jednotlivcov, alebo teamy, ktoré vedia spolupracovať? My vedieme deti k spolupráci. Rôzne aktivity ich priviedli k tomu, že spolupráca je dôležitá, naviac zábavná a príjemná. Vo štvrtok doobeda sme spolupracovali na hodine slovenského jazyka, matematiky, hudobnej i telesnej výchovy. Písali sme diktát v dvojiciach, viedli rozhovory o spolupráci, pozerali bábkové divadlo v podaní učiteľky a asistentky: Ako Gabi ťahala mrkvu :-), spievali pesničku Lienka Lenka a pritom pracovali s textom pesničky, v skupinách vytvorili definíciu spolupráce.

          • Adaptačné víkendovky - PANDY a KOALY
            • Adaptačné víkendovky - PANDY a KOALY

            • Poznáte rodičov, ktorých každé ráno alebo popoludní stretávate pri škole? Naši rodičia áno. Aj preto, lebo v októbri zavoláme rodiny prvákov, aby prežili spolu víkend plný hier, diskusií, zábavy, aktivít. Okrem toho, že sa spoznajú s ostanými rodičmi, s učiteľmi aj s vedením školy v iných - neformálnych podmienkach, tak si zašportujú, zahrajú rôzne tímové a strategické hry, podiskutujú o škole aj o všeličom inom. Tento rok máme za sebou dva takéto víkendy a bolo nám spolu naozaj výborne. Fotky nájdete v galérii.

    • Kontakty

      • Súkromná základná škola Felix
      • info@skolafelix.sk
      • felixoviny@skolafelix.sk
      • info@skolafelix.sk
      • Recepcia: +421 948 277 556 KLUB: Veronika Nováková / Žirafy: +421 948 593 955 Mirka Ješková / Zebry: +421 948 180 315 Ivan Srnka / Kosatky: +421 948 453 780 Katka Plevová / Delfíny: +421 948 840 985 Zorka Varcholová / Koaly: +421 948 444 971 Bernard Brisuda / Pandy: +421 948 196 201 Ľudka Sedláčková / Včely + Mravce: +421 948 261 740 Andrej Svetko / 2. stupeň: +421 948 925 199
      • Haanova 28, 851 04 Bratislava pôsobisko: Krásnohorská 14, 851 07 Bratislava elokované pracovisko: Tematínska 10, 851 05 Bratislava
      • 42448484
      • 2120122059
      • Tatra banka, a. s. Zriaďovateľ: 2920886691/1100 IBAN: SK23 1100 0000 0029 2088 6691
    • Prihlásenie